Online Takip

2009 Ösys Başvuruları ne zaman 16 Şubat-27Mart

Posted on: 12 Şub 2009

14 Haziran 2009 tarihinde yapılacan olan Üniversitelere öğrenci seçme sınavı için başvurular 16 şubat pazartesi günü başlıyor. Sınava, 2008-2009 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarının son sınıfında okuyan öğrenciler, son sınıflarında beklemeli durumda bulunanlar, dışarıdan bitirme sınavlarına girenler, ortaöğretimi bitirmiş olanlar ve ortaöğrenimini yabancı ülkelerde yapanlar başvuracak.

2009-ÖSYS Aday Bilgi Formu ve 2009-ÖSYS Kılavuzunu 2 TL karşılığında sınav merkezlerinden alınacak. 2009-ÖSYS’ye, Sınavsız Geçiş dahil başvurma, sınav, değerlendirme ve yerleştirme ile ilgili kurallar ve işlemler 2009-ÖSYS Kılavuzunda yer alıyor.

Ösym’nin Konu Hakkındaki Duyurusu

BASIN DUYURUSU

(11 Şubat 2009)

2009 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemine (ÖSYS) başvuru işlemleri, 16 Şubat – 27 Mart 2009 tarihleri arasında yapılacaktır.

Öğrenim durumları aşağıdakilerden birine uyanlar 2009-ÖSYS’ye (Sınavsız Geçiş dahil) başvurabilirler:

2008-2009 öğretim yılında ortaöğretim kurumlarının (lise veya dengi okullar, açıköğretim lisesi) son sınıfında okumakta olan öğrenciler,

Ortaöğretim kurumlarının son sınıflarında beklemeli durumda bulunanlar,

Ortaöğretim kurumlarının dışarıdan bitirme sınavlarına girenler,

Ortaöğretim kurumlarını bitirmiş olanlar,

Ortaöğrenimlerini yabancı ülkelerde yapanlardan durumları yukarıdakilerden birine uyanlar.

Ayrıca durumları yukarıdakilerden birine uyan yabancı uyruklu ve uyruksuz adaylar da başvurabilirler; ancak, bu adaylar ÖSS sonuçları ile 2009-ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzunda yer alacak yükseköğretim programlarına yerleştirilmezler.

2009-2010 öğretim yılında yükseköğretimin tüm lisans ve önlisans (meslek yüksekokulları ile açıköğretim önlisans programlarına sınavsız geçiş dahil) programlarına girmek veya yurt dışında öğrenim görmek isteyen adaylar 2009-ÖSYS’ye başvurmak zorundadırlar.

Ortaöğretim kurumlarının son sınıfında okumakta olan öğrenciler okullarının bağlı olduğu Başvuru Merkezinden, mezun durumdaki adaylar diledikleri Başvuru Merkezlerinden içerisinde 2009-ÖSYS Aday Bilgi Formu da bulunan 2009-ÖSYS Kılavuzunu 2,00 YTL karşılığında edinebilirler. Ortaöğretim Kurumu (Okulu) Müdürlükleri, ÖSYM Sınav Merkezi Yöneticilikleri ve ÖSYM Büroları ÖSYS’de başvuru merkezi olarak görev yapacaklardır.

Henüz mezun olmamış, son sınıf düzeyindeki adaylar başvurularını okullarının bağlı olduğu başvuru merkezine yapacaklardır.

Mezun durumdaki adaylardan 2007 veya 2008 ÖSYS’ye başvurmamış olanlar ile son başvurusuna göre öğrenim bilgilerinde değişiklik olanlar başvurularını istedikleri başvuru merkezine yapabilirler.

Mezun durumdaki adaylardan 2007 veya 2008 ÖSYS’ye başvurmuş olan ve öğrenim bilgilerinde değişiklik olmayan adaylar başvurularını: isterlerse bireysel olarak internet aracılığıyla, isterlerse diledikleri bir başvuru merkezine başvurarak yapabilirler.

2009-ÖSYS’ye (Sınavsız Geçiş dahil) ilişkin başvurma, sınav, değerlendirme ve yerleştirme ile ilgili kurallar ve işlemler 2009-ÖSYS Kılavuzunda yer almaktadır.

Kamuoyuna duyurulur.

Prof. Dr. A. Ünal YARIMAĞAN

Başkan

Etiketler: , ,

Bir Cevap Yazın

Web Tasarım

Oto Galeri Portalı = 200 $

Emlak Portalı = 200 $

Site Kurucu = 100 $

E Ticaret Sitesi = 250 $

İlan Sitesi = 200 $

Haber Portalı = 350 $

Arkadaşlık Sitesi = 200 $

E Katalog = 200 $

Flash Site Kurucu = 200 $

Kategoriler

Kategoriler

Takvim

Şubat 2009
P S Ç P C C P
« Oca   Mar »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728  

Arşiv

Blog İstatistikleri

  • 16,113 kişi

Popüler Yazılar

RSS Bay Bedava

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS Bildirgec.org

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

RSS InternetHaber.com

  • Bir hata oluştu; besleme kapalı gibi görünüyor. Lütfen daha sonra tekrar deneyin.

Toplistler

News & Media Blogs - BlogCatalog Blog Directory
